söndag 20 mars 2011

Fredag och Lördag

Igår hade vi födelsedagskalas för Åsa som fyller år på söndag. En mycket trevlig kväll i gott sällskap och god mat.

Idag har jag haft så ont i huvudet, inte på grund av gårdagen då jag endast intog alkoholfria drycker, men jag tror det är fullmånen som kan vara en förklaring. Jag förstår inte att jag kan känna det så tydligt så nu ikväll när jag såg att månen var på väg upp så var det bara "jaha jag förstog det".

Jag red Marksman i ca 40 min och han kändes bra. Fick hjälp av A-C, är så bra att ha henne på backen som ser vad jag gör eller inte gör och säger vad jag ska göra annorlunda. Lite spännande är det att jag har bytt bett på M och nu helt hux flux har han lite steg att tala om och han är mycket lättare att reglera nosens läge... Hm interesting. Jag som trodde att min häst inte gillade enkelledade bett... Tur jag kunde gräva fram ett fornminne från dressyrtiden när jag kom på tanken att prova det. ;)

M får vara nakenfis när det är finväder, den här bilden tog jag häromdagen när jag gick ner för att ta på honom täcket på em, han stog där solens sista strålar lyste innan de gick ner bakom trädtopparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar