måndag 7 februari 2011

Talande ordspråk

Idag har min veterinär varit och tagit lite prover på Marksman, för jag känner att jag vill veta om det är något och inte gå i ovisshet, sen gjorde vi en hältkoll också och stämde av hur det står till med hans höger bak. Böjde alla benen men under rådande omständigheter, moddig asfaltsväg... så var det enda han visade en viss ojämnhet på höger bak, men den kotan kanske aldrig blir helt ua. Det känns skönt att det är gjort för jag  tror jag gått och laddat för detta länge... Jag skulle få provsvaren imorgon troligen om han inte behövde skicka iväg för då kunde det ta längre tid.
Det är jobbigt att gå i dessa tankar och se sin älskade häst bli äldre och inse att dagarna med honom inte oändliga, de är de ju inte med en yngre häst heller men det kanske är så att det är mer kännbart nu, jag börjar i princip böla så fort jag tänker på det... Har ju enda sedan jag fick ta bort min första ponny snabbt pga en olycka försökt att uppskatta varje dag man får med dem och även att leva efter det mottot i övriga livet.
Men nu ska jag inte måla f_n på väggen utan se vad proverna visar och utgå därifrån.

Hörde ett riktigt bra ordspråk som en Cansersjuk man som medverkade i Extreme Home Makeover sa:

"There´s alot of things to think about
but so little to worry about"

Det är så klokt och insiktsfullt, jag kännde att det var verkligen ord jag behövde höra och lära mig av.

En härlig kväll förra veckan då jag och M var ute på vår lilla ridtur i solnedgången och himlen var så vacker <3 Bubbas undrar nog vad jag pysslar med eftersom han tittar så på mig ;)

2 kommentarer:

  1. Det är så sant att det är itne lnt att vara rädd och orolig. Det vet jag mycket väl och är det ändå ganska ofta. Fast mindre ofta nu än förr. Det mesta ordnar sig och liv och död rår man ändå inte över. Det blir bra.

    SvaraRadera
  2. Tack Ulrika, jag tycker du verkar vara så stark och klara så mycket, men det är ju så man är inte mer än människa och vissa har väl lättare för att oroa sig och allt sånt. Men det är väl det som är livets resa!
    Tack för omtanken!

    SvaraRadera