fredag 11 februari 2011

Snålblåst

"A good reminder to regularly re-evaluate even the plans that are working... Because sometimes if they really work, you end up needing a different one later!"
Citat från Karen Rohlfs status på Fb

Bra citat som jag ska försöka komma ihåg, håller på att ta igenom Friendly Game med Aramis lite mer ordentligt och med mer grejer, tror det kan göra att jag kommer ett steg längre med honom, så det har jag satsat på i veckan.
Jisses han sätter mig på prov men nu börjar jag se ljusglimtar när han beter sig som en gammal Parelli häst som varit med i gemet ett tag... Hehe men det blir bättre och nu börjar jag se samma mönster som i somras att han får sitt bryt sen är det fine, var så när jag tränade på att hans tänja hans comfort zone ofta och det var precis som han reagerade så men sen var det okej, bryten blev mindre och mindre också.... Nu på senare tid har jag inte kännt så, hoppas att det är bra att hitta tillbaka till det som jag tror är en vana att vidga comfort zone och en början till acceptans... får se...

Marksman är lite sne på blåst ;)

Idag var det snålblåst och snöade på tvären... Vände och blåste Nordan också så mitt hus blir svinkallt då för jag har ingen isolerande skog åt det hållet, märks att det man inte har i väggarna får man ha i skogen... eh hum hur blev detta men men ;) all värme bara flyger ut. Men hoppas på lugnare väder imorgon.

Tacksam är jag för manegen en dag som denna, att rida ut fanns inte på kartan så det blev inne med både Marksman och Aramis. Marksman la av ett hopp med efterföljande bock när det tog i och blåste riktigt rejält en gång när jag travade lite, men han gör dem ganska snällt ändå för jag kommer liksom inte ur balans så det är ju snällt av gamle man ;) <3

Inget angenämt väder alls, Aramis och Sigge.

1 kommentar:

  1. Hejsan! En Jätte fin blogg :) gå gärna in och kolla på våran :)

    SvaraRadera