söndag 17 oktober 2010

Marksman

Söndag för en vecka sedan när  jag fortfarande var kvar i norra landet snubblade Marksman vid intagningen med sitt redan skadade höger bak och slog det i tröskeln till stalldörren, höjden av otur. Redan på måndag morgon var A-C i kontakt med vår veterinär som ordinerade smärtstillande och antiinflamatoriskt, vad jag är tacksam att jag har en så bra vän och stallägare i A-C.
På tisdagen när jag kommit hem så kom vet ut  och tittade till honom, 1/2 gradig hälta i skritt och 3 gradig i trav utan att han böjde... Så han har reaktiverat skadan igen.
Men nu en vecka efter så känns det ändå som det har förbättrats rätt fort. Men vi får se när han blir ohalt för då ska jag börja sätta igång honom med promenader vid hand igen, sen ny hältkontroll.

Med Aramis känns det jättekul i ridningen den här veckan för det blir bättre och bättre, han och jag är på samma ställe samtidigt och mer in tune med varandra.. ;) he he.

Isbit i regnmätaren på eftermiddagen, tyder på att det går mot kallare tider...

2 kommentarer:

  1. Hoppas han håller sig på benen och läker fint. Skönt att ha en häst till i sjuklägen.

    SvaraRadera
  2. Ja det har verkligen varit jätte skönt att ha Aramis nu när Marksman bara vilat.

    SvaraRadera