måndag 25 oktober 2010

Triceps

Idag gick Aramis jättebra från första stund, mjuk och avslappnad. Jag hade förberett mig genom att tänka igenom vad jag har gjort de gånger när han känns så fin. Jag har kommit fram till att jag behöver tänka på att använda triceps istället för biceps, något Linda Parelli gick igenom med oss i Birmingham, det har bara tagit några månader för poletten att trilla ner, man lär sig verkligen det man behöver för stunden.
Det är märkligt vilken skillnad det gör bara genom att jag tänker på detta. Hela min sits blir mer stadig och handen är hästens! Det går inte att sitta med handbromsen i på Aramis, men det är lättare sagt än gjort... som så mycket annat...

Bild från Martin kursen i September, Frida fotade.

När jag gick här hemma nu i kväll var det helt magiskt krispigt i luften med nästan fullmåne, stjärnklart förutom tunna moln som lystes upp till vackra konstverk av månen. Det var som tiden stannade, jag hade kunnat vara ute och grejat hur länge som helst. <3

1 kommentar:

  1. Intressant! - tror du att du kan förklara det där med triceps och biceps lite mer?

    SvaraRadera