fredag 13 juli 2012

Play´n around

Idag lekte jag lite med Marksman vilket var ett tag sedan vi "lekt" mer än det dagliga. Jag tappade lite inspiration för ett tag sedan för det kändes som han förekom mig hela tiden för han kan det så väl och jag var troligen för tråkig. Men idag kändes det mest bara kul för han var härligt följsam och med på noterna. Vi lajjade lite i hagen och de andra hästarna undrade nog lite vad vi höll på med men var intresserade.

Jag tror jag har lite inspirationskris i annat än ridningen förstås. Tänk för två år sedan var jag i Stonelegh i Birmingham... Jag kommer på mig själv att drömma om kurser och faktiskt en liten dressyrtävling också men vi får väl se vad det blir. Jag får nog försöka hitta lite inspiration på något håll iaf!


En bild från 2009 som Sofie Svensson tagit.


'When things get challenging it really tests your principles and ability to stay passively persistent in the proper position, not get frustrated, not get mad, not get impatient, not expect things to be better than they are, just be there for the horse when he makes a new decision. You have to be 100% present, in the moment, without judgment or the horse will feel it. You have to put the horse first.' ~ Linda Parelli

Ett citat som jag hade på bloggen för ca två år sedan också... Hm har inget förändrats eftersom jag idag finner samma citat rätt i tiden eller...

2 kommentarer:

  1. Klart att det har ändrats. Det ser ju till och med jag som följer er genom sporadiska blogginlägg. Ni har ju vuxit, vad jag förstår av vad du förmedlar av din upplevelse av ridningen på bloggen.

    Eftersom det har ändrats så är det förmodligen också dags för ändrade mål. Ha inte låga förväntningar, ut ur comfort zonen och anmäl dig och Marksman till dressyrtävlingen, nu!

    Och glöm inte bort att leka, ibland, på vägen dit. Man kan inte bara vara duktig och ha det soft samtidigt. Och du är ju redan väldigt duktig.

    Så mitt staketryttartips lek utanför comfort zonen och du vinner tävlingarna ; )

    Så tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Tack för braiga och peppande ord på vägen snälla Ulrika! Var nog vad jag behövde höra! :))

    SvaraRadera