lördag 19 januari 2013

Ridtur i mildväder

Bloggandes har frusit inne p.g.a. bitande yttertemperatur som endast manat till att hålla det dagliga rullande... Jag har även jobbat en de första veckorna på året och pluggandet ska slutföras, gärna samtidigt...

I morse kändes det som rena rama blidvädret med endast minus sju grader när jag åkte och tog ut hästarna. På dagen klättrade temperaturen upp till bara ett par minusgrader. Det är lite skillnad mot igår då det var tjugo grader kallare.

Det blev en ridtur i finvädret idag och jag tror båda grabbarna tyckte det var kul. Marksman var så pigg så jag knappt fick stopp på honom vid ett tillfälle. Han var luftig i galopperna och kändes allmänt pigg och glad.

Nu kan jag inte lägga in bilder på bloggen igen för "bläddrarutan" kommer inte upp. Grrrr. Det känns som att det blir lite platt fall då för det är väl halva anledningen till att jag har den här bloggen att dokumentera vardagen så det finns något ett se tillbaka på och då krävs det bilder tycker jag.

4 kommentarer:

  1. Mmmm det känns lite så... Men det är väl bara att hitta på något annat sätt eller nå't... :)

    SvaraRadera
  2. Jag får inte heller upp blädderrutan numera, men om jag laddar upp bilderna till Picasa eller Google+ kan jag hämta dem därifrån istället. Prova du också - jag saknar dina fina bilder från Norrland!

    SvaraRadera
  3. Tack Eva! Jag har tänkt att det borde gå att göra på något sådant sätt men jag har inte orkat/hunnit sätta mig in i det. Jag ska göra ett försök.

    SvaraRadera