söndag 8 april 2012

Påsken

Glad fortsättning på Påsken! Jag har haft en trevlig Påsk som innehållit bemärkelsedagar, släktsammankomster och härliga ridturer! Idag var så dagen som jag räknas som ett år äldre. Återigen vill jag tacka å ödmjukast för alla fina gratulationer virtuellt och reellt som värmer mitt hjärta! TACK!

Helgen har visat sig från sitt bästa aprilväder och det har bjudits på snö, blåst, solsken, regn och hagel men vad gör väl det när man har trevligt. Jag har dock lyckats pricka in solskenet när jag ridit min vårpigga Marksman. Han känns fin och det är jag tacksam och glad för. Konsekvenserna av det varierande aprilvädret är att underlaget är likaså varierande men inte direkt genialiskt. Jag tror dock att det snart reder till sig. Idag gjorde jag och Marksman en tapper insats till ett tydligt vårtecken genom att försöka rida en liten skogsstig som varit igensnöad hela vintern men vi gick bet för det är fortfarande för mycket snö där. Kan ni tänka er det i södra Sverige? ;) Ett vårtecken som kvartstår är Marksmans pälsfällning som ger ansenliga mängder päls varje dag.


En bild från förra veckan när vi hade en hel stab med oss till padocken ;) Jag tror jag rider en öppna...


Charmören en solig dag förra veckan.

2 kommentarer: