måndag 2 april 2012

April april väder

Dagen spenderades i trevligt sällskap med mycket hästar! Vissa dagar faller sig bra bara sådär, det här var en av dem ;) Vädret var dock ett skämt som sig bör första april. Men när det blev hästfika nere på bruket så sken solen på oss mot stenväggen vilket var underbart! Trevligt att träffa er alla!

Kvällen blev i bästa Marksmans umgänge och jag har lagt långa stunder att borsta av honom massa lös päls för jag vill att han ska ha sommarpäls snart. Han har så underbar sommarpäls. Vinterpälsen är såklart fin den med men just nu är den mest överallt. Mitt idogna borstandet med piggborsten har gett resultat även om jag är helt uråldrig som fortfarande använder den och inte ersatt den till förmån för vågon nymodighet som marknadsförs så hårt. Kanske att jag uppdaterar min borstkorg någon gång ;)

Efter den långa borststunden sadlade jag på med min Rööslisadel som jag bara älskar och Marksman verkar trivas utmärkt med den också så det är underbart. Vi tog en liten sväng runt byn med mest lösgörande och lite joggning efter gårdagens pass i padocken. Han var mjuk och fin i skänkelvikningarna med bra tvärning och mjuk mun. LOVE <3 Han är så underbar min lilla älskling. Det känns som vi kommit en liten bit till i vårat partnership på flera plan i all hantering och det är helt fantastiskt! Jag kan komma på mig själv ibland hur lätt det är att göra saker som varit mer utmanande tidigare och de små signalerna som behövs för en subtil kommunikation.


Från gårdagens pass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar