onsdag 8 maj 2013

(Fot)badpremiär

Idag vågade vi oss upp i skogen trots att nallebjörnen har figurerat där. Vi sjöng lite fina visor i hopp om att björnen skulle fly våra stämmor. Ingen björn sågs till och turen i skogen var jättemysig. Väl uppe vid tjärnen passade Marksman på att bada fötterna och leka i vattnet för första gången i år. Han är ett riktigt träskmonster som älskar vatten. Det var fullt av grodor i tjärnen som troligen höll på att säkra artens överlevnad ;)

 
Ett ganska gulligt träskmonster om jag får säga det själv. Jag badade inte utan jag satt på hans rygg.

 
Jag läste någonstans att igelkottarna hade minskat i population och att man skulle anmäla om man såg någon. När jag tog in Marksman från hagen så såg han ut som en igelkott på rumpan. Undra om de skulle tro mig utifrån den här bilden ;) Han vill nog ta av sig vinterpälsen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar