tisdag 28 maj 2013

Bada hovarna i ån denna gång

Nu är det sommar här i Norrland vågar jag nog säga. Som vanligt kommer den på bara en vecka men vad gör det. Jag har skrittat och joggat Marksman lite försiktigt den gångna veckan enligt igångsättningsplanen jag fick av Veterinären. Marksman känns inte halt men det är inte full fart på honom heller, så jag vet inte... För några dagar sedan red vi ner till ån och Marksman gick rätt i och ville traska över till andra sidan men det bangade jag för. Det är fortfarande ganska bra flöde i ån så det kändes lite riskabelt att gå över eftersom det är så olika djupt. Tilläggas ska att vårt ridsällskap är lite av en landkrabba på tillvänjning så vi kunde inte lämna dem heller. De fotograferade oss så snällt istället. Tack J för det!

 
Här står vi på ett grunt ställe och spanar lite uppströms.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar