onsdag 13 mars 2013

Lite "bareback and bridleless"

Idag blev det lite barbacka med Marksman för jag ville mest bara röra lite på honom så då passade jag på att kolla hur statusen är "bareback and bridleless" som det så fint heter. Jag var nog lite tråkig och hamnade i samma tråkiga åttvoltsmönster som vanligt... Så ja, Marksman lättade upp stämningen. I början fegred jag lite men sen blev det lite bättre. En liten filmsnutt har jag klippt ihop med det lilla när vi fastnade på film för annars var det mest bara naturfilm...

Underlaget var sådär med stenhårt under det lilla snötäcke som är där det är skottat så Marksmans broddar nöp i lite för bra tror jag. Men jag ska inte klaga för det är ju skottat iaf, överallt annars är det massa snö med skare.

En viss varning utfärdas för mitt fnissande i början av filmen..!



4 kommentarer:

  1. Så fin han är! Kul att se galoppfattningen i åttan, en påminnelse till mej själv om bärighet i galopp.

    SvaraRadera
  2. Tack Eva. Tyvärr syns det inte så mycket på filmen men han var fin den dagen. :-)

    SvaraRadera