lördag 17 november 2012

Småkallt och hårt i backen

 
Grabbarna i soluppgången imorse. Det verkar mest bara bli hagbilder och mörka stallbilder just nu. Jag är lite avundsjuk på de som har tillgång till ridhus just nu men det är väl bara att intala och påminna mig själv om att det är uppbyggligt att skritta.
 
Jag har försökt få tag på ett vettigt vintertäcke till Mr M men det går inte så bra för täcken verkar inte vara gjorda för en fullvuxen häst som Marksman. Gårdagens desperata försök såg han mest ut som en elefant i eftersom det var för litet och i grå elefantfärg. ;) I somras sålde jag hans fina Rambo vintertäcke för det var för stort även för Marksman och jag tänkte att det är gott om tid att fixa ett nytt men ooops nu är det snart så kallt att han behöver ett. Om jag inte hittar något vettigt så får han ha sitt 10 år gamla Rambo eller så kör jag lager på lagerpricipen. Helt klart är Rambo de bästa men ack så dyra i inköp men då är det en investering i många år framöver.
 
Igår när jag var till Universitetet så såg jag en Hermelin på parkeringen. Den var ursöt och såg nästan exotisk ut när den kom springandes mot min bil för att sen fara iväg åt något annat håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar