fredag 5 oktober 2012

Härliga Marksman

Hu idag blev det inte sådär varmt på dagen som det tidigare blivit... Det märktes på Marksman för han var lite stel i börjam när vi skrittade iväg så jag tänkte ta det lugnt och bara jogga honom lite. Men när han väl värmt upp så var han helpigg så det blev lite galoppfattningar och skolor på en vall som var någorlunda torr. Marksman kändes jättefin och nu sitter öppnorna och slutorna i båda varven så jag red övergångar mellan öppna-sluta i trav. Han är ganska laddad nu så vi har inte riktigt balans i go and whoa som det kallas på Parellispråk. Mer go än whoa var det längesedan vi hade så det känns lite kul eftersom herren är 20 bast. I galoppen så samlade han sig fint och jag riktigt kände hur han satte in inner bak vilket var en ganska cool känsla. Härlig Sweetspot-känsla i traven efteråt.

 
En suddig mobilbild från en annan dag, men söt fåle iaf ;)

 
Idag fick jag en riktig dream-catch av Marksman som lämnade hästpolarna och gick mig till mötes så fort jag visade mig vid hagen. När han knallat en bit så fick han ett ryck och bockade och galoppade för att sedan trava fram till mig med öronen så spetsade så de höll på att trilla av. Jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna detta. Kanske att det var från den dagen när den här hagbilden togs då han blev överlycklig när han fick en banan. Hehe vägen till hans hjärta går genom magen.
 
 

2 kommentarer: