lördag 6 oktober 2012

Fokus på stortårna ;)

Dagens upptäckt är att hela min ridfilosofi handlar om fokuset på stortåna. På böjt spår gäller den yttre som ger hela sitsen och hjälpgivningen. Den här insikten kom jag fram till efter en kort stunds reflektion för att enklast möjligt samanfatta det hela. Haha... Kan det vara hela nyckeln... troligen inte. Upptäckten är heller inte min egen utan den sitsguru som jag var på sitsklinik för i januari i år. Men hur det än är så har stortårna en stor inverkan på resten av kroppen.

På dagens ridtur var Marksman till att börja med lite trött men sen tände han till. Det rådde en smärre storm med regnskurar ute så kanske att det hängde ihop med Marksmans humör. Red många galoppfattningar och enkla byten och han var snart med på noterna. Han är så rolig nu för han känns så liksidig och i balans i båda varven. Som det ska vara med andra ord.

 
Jag har lite brist på bilder just nu så det får bli en från september.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar