tisdag 4 januari 2011

In memorial

Idag är det 11 år sedan min första ponny Spinning Neptuna gick ur tiden. Hon var en silvervit Connemara e:Värnbergs Neptunus, ue: Lambay Inver, som vi köpte från Sundsvalls Ridklubb där hon gått som lektionshäst i 6 år. Jag tävlade och tränade henne i hoppning, lite fälttävlan på hobbynivå men främst i dressyr, hon var även min första försökskanin med Parelli och The Seven Games som jag stötte på 1999 första gången. Jag skulle idag beteckna henne som en RB Extrovert, så det var en lugn och fin barnponny mamma köpte till mig ;) Jag lärde mig massor på "Neppis" under de få åren jag fick ha henne i mitt liv och jag kommer aldrig att glömma min lilla prinsesshäst!

Tänder ett ljus för min lilla hästängel <3

5 kommentarer:

  1. Man minns dem med hela hjärtat, de där första hästarna. Hon verkar ha varit en fin häst och bra val, din Neppis.

    Fina vinter bilder i inlägget nedan!

    SvaraRadera
  2. Åh tack vad snäll du är.
    De får verkligen en speciell plats dessa hästar! :)

    SvaraRadera
  3. Tycker de är helt otroligt... Jag minns varenda häst jag hafft på foder, varenda en jag hafft på tillridning... Å underbara Adonis. Dom sätter sona hovavtryck i själen på en ...

    SvaraRadera
  4. Ja de gör verkligen det, man minns dem som individer ;) Det är ganska häftigt, men det gör också väldigt ont ibland...

    Tänker på dig Semlan!

    SvaraRadera
  5. Neppis hon va en speciell och trevlig dam minns henne med ett leende

    SvaraRadera