torsdag 11 november 2010

En till Bonushäst

Jag har fått en till bonushäst att leka med någon gång under veckodagarna till att börja med, eftersom hennes matte har börjat på Naturbruksskola och är stationerad på annan ort under veckorna.
Timotej är en liten arabkorsning som är en riktig liten fröken, mycket känslig och lyhörd, så det ska bli spännande!
Här är Timotej, Emma har fotat.

Igår gled jag och Marksman runt i nysnön i ett försök till att gå ut och gå, men jag får nog satsa på att få i broddar imorgon. Men vi gick lite till manegen där det iaf var fast underlag ;) så jag gjorde några halter och ryggningar för att han ska kunna balansera upp sig lite bättre. Marksman blev dock överlycklig att få rulla i manegen, jag tror han rullade sig 15-20 gånger!

Med Aramis går det lite upp och ner med, han har ändrat rörelsemönstret ganska mycket och skritten har blivit bättre vilket känns positivt. Jag tror att skänkelviknings/framdelsvändningsövningen har gjort sitt till. Lite kul att han nu tycker det är helt okej att skänkeln är sidförande och flyttar bakdelen, det var ju det han inte klarade av på kursen för Martin utan att bryta ihop och bli superstressad.
På slutet så travade jag honom med helt långa tyglar och han bara sökte sig sramåt neråt och jisses vad han travade genom ryggen. Härligt att han vågade gå på så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar