torsdag 7 februari 2013

Jag ser det snöar...

Igår och inatt kräksnöade det igen... Notera min något negativa underton i föregående mening. Igår var det vilodag för hästarna och de var ganska villiga att komma in lite tidigare vilket de inte brukar vara i vanliga fall förän sent på kvällen. De gillar utevistelse de där två och jag missunnar dem inte den.

Idag gick jag och Marksman en promenad ner till byn och tillbaka som framskrittning och sen lekte jag lite med honom på den lägda som en gång i tiden var skottad... Nuförtiden är det tre decimeter snö där igen. Jag blir lite trött på all denna snö och jag längtar efter skottade ytor att rida och leka på. Tur att det är pudersnö så den inte är alltför tung i.a.f. Marksman travade glatt runt i den och sen tränade vi lite på ett galoppanslag och sen flytta framdelen ett steg emot mig. En liten början till ett anslag i galoppiruett är nog inte så långt borta. Kanske att jag ska prova att rida en liten del av en arbetspiruett också. Vi har kunnat det en gång i tiden...

 
En suddig mobilbild på grabbarna grus i soluppgången. Jag såg nu att det ser nästan ut som ett rosa hjärta på himlen... Haha så pluttigulligt det blev nu då ;)

2 kommentarer: