fredag 28 december 2012

Käppar i "julen"

Det blev käppar i hjulet med kräksjuka hos nära familjemedlem på självaste julafton så jag har firat Julafton i dagarna fyra och börjar känna mig nöjd nu även om jag tokgillar julen. Det har ätits som bara den men av olika slag och det är ju bra med lite omväxling.

 
En helt vanlig företeelse när sockerchocken sätter in hos vissa ;) Bilden bjuder på en liten glimt av det nyrenoverade köket i "sommarstugan" som jag bor i.
 
Mellan all julmat har det tackochlov funnits tid för några ridturer och stallpyssel. På juldagen var Marksman kanonpigg när jag red. Under uppvärmningen när jag bad honom att trava så slängde han med huvudet och sprätte med frambenen som han ofta gjorde när han var sådär åtta bast. I galoppen bibehöll han samma tema med några sidoskutt och rusk. Haha jag blir så glad att han visar så mycket livsgnista.
 
Idag red jag honom på kandaret igen och han är verkligen rolig att rida på det. Han bjöd på samlade galopper men det var lite svårare att bibehålla vänster galopp idag, vilket garanterat beror på mig. Bara att ta fram självkritiken och känna in min kropp bättre alltså. Bakläxa till mig!
 
 
Snögubben som han brukar se ut mest varje dag i detta eviga snöande.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar