onsdag 26 juni 2013

Midsommar

Mitt i sommaren eller snarare midsommar som just var. Vi är verkligen mitt uppe i sommaren nu med sol och värme men även störtskurar så jordgubbarna blir vattnade ;)

 
På midsommarafton pimpade jag Marksman med Prästkragar i svansen, manen och pannluggen. Jag inspirerades av ett foto som florerade på Fb men jag var lite mer abstrakt så jag satte kragarna lite ojämnt eftersom Mr har lite fall i svansen.

 
Plåtningen ute gick sådär eftersom det blåste men trots det var bromsarna och gråbromsarna (blinningar på Västgötska) väldigt påflugna. Självklart blev jag biten... hehe... den här gången blev det en ny variant som resulterade i ett gigantiskt blåmärke på insidan av handleden. Det är lite opraktiskt att vara allergisk mot bromsar när jag är bland hästar. Men men...
 
I övrigt så verkar Marksman gilla sina sulor fram som han fick på sig sist när han skoddes. Vi har även testat gränserna lite med var det går att rida i ån. På midsommarafton red jag runt barrikaden och korsade ån på hemvägen. På grund av sviterna efter vårfloden för sisådär 100 år sedan så blev det lite vertikalklättring men det gick bra det med. Marksman är som en pansarvagn vare sig det är ojämnt, vatten, skog, uppför eller nedför. Ibland har det dock sina baksidor att gå fram överallt för vi höll på att ramla ner i ett avgrundshål med lera i ån i söndags men Marksman räddade situationen. Han var kvicktänkt och lyssnade på att jag bad honom att ta sig upp på torra land trots att han hade vatten till magen gott och väl. Lite för spännande för min smak. Måste vara vuxenpoäng på det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar